Persbericht: Onderzoeksprotocol zonnepaneel incidenten schept duidelijkheid

Geplaatst op 01 september 2022

Vandaag heeft VOAM samen met het Verbond van Verzekeraars en Stichting Salvage bijgevoegd persbericht gepubliceerd over het ‘Onderzoeksprotocol zonnepaneel incidenten’. Doel van dit protocol is dat alle betrokken partijen weten wie wat moet doen na een incident waarbij zonnenpanelendeeltjes zijn vrijgekomen. Het moet zorgen voor een gestructureerde aanpak.

Het protocol is tot stand gekomen in een werkgroep van VOAM in samenwerking de verzekeraars en Stichting Salvage. Een concept van het protocol is eerder geplaatst op deze site. De definitieve versie is bijgevoegd. Het protocol gaat in op 1 september. Experts, brandweer, coördinatoren van Stichting Salvage en verzekeraars gaan vanaf vandaag werken volgens het protocol.

VOAM biedt in samenwerking met SGS Search een korte training voor DIA’s en andere betrokkenen voor het gebruik van dit protocol. Na deze training van een dagdeel kent de cursist het protocol, de risico’s van een brand met zonnepanelen, weet hoe het verontreinigd gebied moet worden ingekaderd en hoe de depositie moet worden opgeruimd en afgevoerd. Personen die de training hebben afgerond worden geregistreerd in het register op de VOAM website. Meer informatie treft u aan in het bijgevoede informatieblad. Aanmelden kan vanaf heden via: [email protected]

Terug naar de vorige pagina

Leden login

Heeft u geen account? Lees dan meer over het lidmaatschap.

Wachtwoord vergeten?